خسیس‌ترین کشور دنیا در خرید هدیه آنلاین کجاست؟

بیتوگیفت
آمار خرید هدیه آنلاین در کشورهای مختلف جهان به همراه بررسی اندازه بازار صنعت خرید هدیه اینترنتی

به خرید هدیه آنلاین فکر می‌کنید؟

خب شما تنها نیستید، حدود 1169100000 انسان روی کره زمین هم تصمیم دارن به صورت اینترنتی هدیه بخرن.

بازار خرید هدیه آنلاین نسبت به چند سال گذشته رشد چشمگیری داشته.

مدل هدیه دادن آدما هم البته تغییر کرده.

امروز با بلاگ بیتوگیفت همراه باشید که میخوام از این بازار جهانی براتون بنویسم و اینکه خسیس‌ترین کشورها برای خرید هدیه اینترنتی کدوما هستن!

با شیوع بیماری کرونا خیلی از بخش‌های زندگی تغییر کرد، اصطلاحا بهش میگم «نُرم‌های جدید».

یعنی نرمال‌هایی که قبل و بعد از کرونا تغییر کردن.

یکی از این نرمال‌ها بازار هدیه دادن و گرفتن بوده و همین باعث شده تا خیلی از شرکت‌های فروش هدیه و کادو رویکرد خودشون رو تغییر بدن.

البته ما هم تغییر کردیم و داریم به میزان بیشتری هدیه آنلاین می‌دیم.

روندهایی هم به وجود اومده، که جا داره اونا رو هم بررسی کنیم.

ایده های خرید هدیه آنلاین در شبکه‌های اجتماعی

فدارسیون خرده‌فروشی ملی که مربوط به آمریکا میشه آمار جالبی در این مورد منتشر کرده. این دوستان درسال 2019 پژوهش کردند و به نتایجی جالبی درباره خرید هدیه آنلاین رسیدند.

در نتایج این پژوهش اومده که این شبکه‌های اجتماعی برای جستجوی ایده‌های خرید استفاده شدند:

  • اینستاگرام
  • یوتوب
  • پینترست
  • اسنپ‌چت
  • فیسبوک

نمودار پایین نشون میده که چند درصد از بچه‌های نسل زد (Z) (نسلی که بین سال‌های 1370 تا 1390 به دنیا اومدن) موقعی که نیاز به ایده هدیه داشتن، از این شبکه‌ها استفاده کردن.

ایده‌های خرید آنلاین در شبکه‌های اجتماعی

یه پژوهش دیگه هم نشون داده که 31 درصد از مشتری‌ها، قبل از خرید کادو میرن از شبکه‌های اجتماعی ایده میگیرن.

البته استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای پیدا کردن ایده بوده و خیلی به خرید منجر نشده.

انگلیسی‌ها و کانادایی‌ها سالی بیشتر از 950 پوند صرف خرید اینترنتی هدیه می‌کنن.

اما دلیلش چی می‌تونه باشه؟ شرکت‌های فروش هدیه آنلاین محصولات‌شون رو بیشتر در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند ولی کاربرها خیلی به خرید از شبکه‌های اجتماعی اعتماد ندارن.

اصل کمترین تلاش

اصل کمترین تلاش توسط فیلسوف فرانسوی، «گیلمو فرو» کشف شده. چه ربطی به  خرید هدیه آنلاین داره؟

این اصل میگه که انسان‌ها، حیوانات و حتی ماشین‌ها! وظیفه‌ای که بهشون محول شده رو به صورتی انجام میدن که کمترین زحمت رو بخواد.

یعنی ما کلا دوست داریم راحت باشیم و سری که درد نمی‌کنه رو دستمال نبندیم.

پژوهش‌های بازاریابی نشون دادن که 66 درصد افراد برای خرید اینترنتی هدیه ، فروشگاهی رو انتخاب می‌کنن که کارشون رو راحت و سریع انجام بده.

از لحاظ فنی یعنی که فروشگاه هم تجربه کاربری خوبی داشته باشه و هم هدیه رو سریع به دست گیرنده یا سفارش دهنده برسونه.

📍 خرید هدیه و کادو آنلاین

هدیه کاملا سفارشی برای مخاطب خاص!

شاید براتون جالب باشه که بدونید خیلی از آدما قبل از خرید آنلاین هدیه به چه نکته‌ای توجه می‌کنن.

اونا به سفارشی سازی و شخصی‌سازی هدیه فکر می‌کنند.

در واقع میخوان هدیه‌ای که دارن بابتش هزینه می‌کنن، تا اونجایی که میشه بتونه دلبری کنه :))

مثلا فرض کنید رضا میخواد برای تارا هدیه بگیره. رضا دوست داره اسم تارا روی جعبه یا خود هدیه بیاد، یه جمله اختصاصی خطاب به تارا اونجا نوشته بشه، رنگ و طرح کاغذ کادو منحصر به فرد باشه و …

پس میشه گفت سفارشی کردن هدیه یا کادو قبل از خرید یکی از روندهای این حوزه است.

تصویر زیر نشون میده 85 درصد افراد دوست دارند هدیه های کاملا سفارشی شده رو کادو بدن.

خرید هدیه آنلاین کاملا سفارشی برای مخاطب خاص

اگر فروشگاه‌های اینترنتی به این قضیه بیشتر توجه کنن می‌تونن میزان وفاداری مشتریان رو هم افزایش بدن.

یعنی کسی که برای دوستش هدیه خریده و اون راضی بوده، احتمالا بازم برمی‌گرده و از همون فروشگاه خرید می‌کنه.

هدیه آنلاین باید ماندگار باشه

یکی دیگه از معیارهای تصمیم گیری قبل از خرید هدیه آنلاین ، ماندگار بودنشه.

مثلا اگر به من بگن از بین گل، کد تخفیف و کارت هدیه ارز دیجیتال یکی رو می‌تونم به دوستم هدیه بدم.

من نگاه می‌کنم کدوم از همه ماندگارتره. گل قشنگه ولی می‌دونید که عمرش همین پنج روز و شش باشد!

کد تخفیف رو که یه بار باهاش خرید کنی تموم میشه و میره.

من کارت هدیه ارز دیجیتال رو انتخاب می‌کنم، هم قشنگه، هم میشه باهاش خرید کرد، ماندگاری بیشتری داره و اصلا خودش یه ایده جدیده.

📍 خرید کارت هدیه ارز دیجیتال

تو این چند سال اخیر مخصوصا بعد از شیوع کووید-19 تقریبا بیشتر مردم جهان دوست دارند یه چیز بامعنی و به درد بخور هدیه بدن.

خب حالا که روندها رو براتون گفتم، بد نیست یه نگاهی هم به بازار جهانی خرید هدیه آنلاین داشته باشیم و خسیس‌ترین کشورها رو بشناسیم.

خرید و اهدای هدیه آنلاین در اینترنت

پیش‌بنی شده که اندازه بازار خرید هدیه آنلاین در جهان در سال 2024 نسبت به سال 2019، 2 درصد افزایش داره.

پیش‌بینی اندازه بازار خرید هدیه آنلاین

علاوه بر این بازار جهانی هدیه های سفارشی شده هم قراره تا سال 2027 به ارزش 32 میلیارد پوند برسه.

اما بریم سراغ قسمت جذاب این پست…

مردم کشورهای دنیا رو اگه بخوایم بر اساس مبلغی که هر سال صرف خرید هدیه می‌کنن تقسیم‌بندی بکنیم به نکات جالبی می‌رسیم.

انگلیسی‌ها و کانادایی‌ها سالی بیشتر از 950 پوند صرف خرید اینترنتی هدیه می‌کنن.

استرالیایی‌ها و کانادایی‌ها با سالی 750 پوند رتبه دوم رو به دست میارن.

شهروندان فرانسه، سنگاپور، آلمان و اسپانیا تقریبا سالانه حدود 350 پوند برای کادو خریدن کنار میذارن.

لهستانی‌ها و روسی‌ها هم به طور میانگین در هر سال 250 پوند برای این موضوع خرج می‌کنند.

بقیه کشورهای دنیا دیگه خیلی بخوان به خودشون فشار بیارن، سالی 100 پوند برای بقیه هدیه آنلاین می‌خرن.

خلاصه بازار خرید هدیه آنلاین که یه زمانی حداکثر به بوتیک ختم می‌شد، امروز به یه صنعت فوق‌العاده بزرگ تبدیل شده.

رفتار آدما هم برای خرید هدیه تغییر کرده و عواملی مثل سفارشی‌سازی و ماندگاری هدیه و تجربه کاربری در خرید در این تغییر اثرگذار بوده.

فروشگاه بیتوگیفت هم از چند وقت پیش یکی از بازیگران اصلی صنعت هدیه آنلاین شده.

پیشنهاد می‌کنم کارت هدیه ارز دیجیتال که یه هدیه هوشمند، ماندگار و جذاب هست رو با بیتوگیفت امتحان کنید.

post
847

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.